متن راهنمای خود را در اینجا اضافه کنید

0912-2981749










09192916051

0912-2981749  |  09192916051

با تعمیر گیربکس دنده ای بیشتر آشنا شوید.

فهرست مطالب

گیربکس دنده‌ای یکی از اجزای مهم خودرو است و برای عملکرد مناسب باید به صورت دوره‌ای نگهداری و تعمیر شود. برای تعمیر گیربکس دنده ای ابتدا باید علت خرابی را تشخیص داد. سپس باید قطعات خراب را تعویض و هرگونه مشکل خاصی را رفع کرد. در مرحله‌ نهایی، گیربکس دنده‌ای باید به شکل کاملاً حرفه‌ای نصب شده و به طور دقیق تنظیم شود؛ البته بحث تعمیر این محصولات خود دارای پیچیدگی‌های بسیار زیادی است.

تعمیر گیربکس‌های دنده‌ای باید توسط تعمیرکاران باسابقه و ماهر انجام شود. تعمیر چنین قطعاتی به دلیل پیچیدگی‌های زیاد از عهده بسیاری از افراد خارج است. همچنین همواره بهتر است از یک فرد متخصص کمک بگیرید تا آسیب‌های بیشتری به خودروتان وارد نشود. در این متن قصد داریم به بحث تعمیر انواع گیربکس‌های دنده‌ای و کلیه عواملی که بر هزینه این امر اثر می‌گذارند، بپردازیم. با ما همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه به شما ارائه کنیم.

تعمیر گیربکس دنده ای و همه چیز درباره ی آن
گیربکس‌های دنده‌ای نیز ممکن است خراب شوند

 

گیربکس دنده‌ای چه نوع گیربکسی است؟

گیربکس دنده‌ای نوعی گیربکس مکانیکی است که برای تغییر سرعت در بسیاری از خودروهای داخلی استفاده می‌شود. این گیربکس شامل برخی دنده‌های مختلف است که به وسیله کلاچ‌ قابل کنترل هستند. با تغییر دنده سرعت خودرو از کمترین به بیشترین مقدار تغییر می‌کند. تعمیر گیربکس دنده ای شامل آشنایی با کلیه قطعات موجود در این قطعه است.

در این نوع گیربکس دنده‌ها شامل ارقامی هستند که به ترتیب برای سرعت‌های متفاوت طراحی شده‌اند. به عنوان مثال، دنده یک برای حرکت اولیه و شروع حرکت خودرو استفاده می‌شود و دنده‌های بعدی برای افزایش سرعت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به طور کلی، گیربکس به دو نوع دستی و اتوماتیک تقسیم می‌شود. در گیربکس دستی دنده‌ها توسط راننده تعویض می‌شوند، ولی در گیربکس اتوماتیک، گیربکس خودرو به صورت خودکار دنده را تغییر می‌دهد. گیربکس دنده‌ای قطعات بسیار زیادی دارد که وجود هر یک از آن‌ها برای عملکرد صحیح آن حائز اهمیت است.

اگر یکی از قطعات این نوع گیربکس خراب شود، شاهد بروز مشکلات متنوعی در نحوه کارکرد خودرو خواهیم بود. به عنوان مثال، هرگونه اختلال در تزریق روغن گیربکس می‌تواند باعث آسیب به قطعات و کاهش طول عمر آن‌ها شود. همین موضوع بحث تعمیر گیربکس دنده ای را به یک موضوع بسیار مهم و اساسی تبدیل می‌کند.

تعمیر گیربکس دنده ای و اطلاعات تکمیلی
تعمیر این گیربکس‌ها مختص افراد ماهر است

 

چه عوامل مختلفی بر هزینه تعمیر این محصولات اثر می‌گذارند؟

هزینه تعمیر گیربکس دنده ای به بسیاری از عوامل مختلف بستگی دارد. شناخت این عوامل به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از هزینه مربوط به این امر داشته باشید و بتوانید به شکل مناسب‌تری آن را تخمین بزنید. برخی از عوامل مؤثر در این زمینه عبارت‌اند از:

  •  اگر گیربکس دنده‌ای شما جدید است، هزینه تعمیر آن ممکن است کمتر باشد. به طور کلی، تعمیر گیربکس دنده‌ای ماشین‌های جدید اغلب ساده‌تر از ماشین‌های قدیمی است. این یکی از مهم‌ترین مواردی است که بسیاری از کاربران به آن توجه ندارند.
  •  هزینه تعمیر گیربکس دنده‌ای بستگی به نوع مشکلی دارد که با آن مواجه هستیم. به عنوان مثال، تعویض کلاچ گیربکس دستی ارزان‌تر از تعویض کلاچ گیربکس اتوماتیک است.
  •  هزینه تعمیر گیربکس‌ها با تعداد قطعات ناقص موجود در محصول نیز ارتباط دارد.
  •  هزینه تعمیر گیربکس‌های دنده‌ای به کیفیت قطعات یدکی نصب شده در آن نیز بستگی خواهد داشت. اگر از قطعات بدون برند و غیر معتبر استفاده شود، طبیعتاً هزینه تعمیر کمتر است، اما اگر از برندهای محبوب و معتبر استفاده کنید، هزینه تعمیر بیشتر خواهد بود.
  •  هزینه تعمیر گیربکس‌های دنده‌ای رابطه مستقیمی با نوع تعمیرگاهی دارد که به آن مراجعه می‌کنید. هزینه تعمیر این محصولات در تعمیرگاه‌های حرفه‌ای بیشتر است.
  •  تعمیرات مربوط به گیربکس دنده‌ای ماشین‌های شاسی بلند یا SUV کار پیچیده‌ای بوده و برای انجام آن نیاز به مهارت بسیار بالایی است. قطعاً هزینه تعمیر تخصصی گیربکس با استفاده از تعمیرکاران ماهر بیشتر خواهد بود.
تعمیر گیربکس دنده ای
هزینه تعمیر این گیربکس‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد

تفاوت هزینه تعمیر گیربکس‌های اتومات و دنده‌ای

تفاوت بین هزینه تعمیر گیربکس دنده ای و اتوماتیک در واقع به دلیل کارکرد متفاوت هر یک از این قطعات است. هزینه تعمیر گیربکس اتومات نسبت به گیربکس‌های عادی کمی بالاتر است. به طور کلی، برخی قطعات در گیربکس اتوماتیک بسیار پیچیده‌تر از گیربکس‌های دنده‌ای هستند. تعمیر این قطعات بسیار پرهزینه بوده و ممکن است نیاز به تخصص فنی و تجهیزات خاصی داشته باشد.

گیربکس اتوماتیک در مقایسه با گیربکس دنده‌ای تعداد قطعات بیشتری دارد، در حالی که گیربکس دنده‌ای شامل تعداد محدودی قطعه است. وجود تعداد قطعات بیشتر به معنای صرف زمان طولانی‌تر برای تعمیر کلی گیربکس است که نهایتاً‌ منجر به افزایش هزینه تعمیر این محصولات می‌شود؛ بنابراین به دلیل پیچیدگی و تعداد قطعات بیشتر در گیربکس اتوماتیک تعمیر این محصولات پر هزینه‌تر است.

علاوه بر این، برای تعمیر این گیربکس به تخصص فنی و تجهیزات خاصی نیاز است که به صورت خودکار هزینه مربوط به تعمیر این گیربکس‌ها را افزایش می‌دهد. اگر به دنبال ارزان‌ترین قیمت تعمیر گیربکس هستید، باید کلیه قطعات مورد نیاز خود را از پایتخت یدک تهیه کنید.

کارشناسان پایتخت یدک به عنوان بزرگ‌ترین مرجع ارائه انواع قطعات یدکی به شما کمک می‌کنند تا محصولات مورد نظر خود را با نازل‌ترین قیمت خریداری کنید. کلیه قطعات موجود در این فروشگاه کاملاً اصل هستند و می‌توانید از این بابت مطمئن باشید. به طبع، کاهش هزینه‌های مربوط به خرید قطعات جدید به کاهش هزینه‌های تعمیر گیربکس دنده ای ختم می‌شود.

همواره به سراغ تعمیرکاران مجرب بروید

سخن پایانی

هزینه تعمیر گیربکس‌های دنده‌ای و اتوماتیک بستگی به عوامل مختلفی دارد که شامل نوع گیربکس، نوع مشکل، تعداد قطعات خراب، کیفیت قطعات جایگزین، محل تعمیر و تخصص تعمیرکار هستند. در صورتی که گیربکس اتوماتیک به مشکل برخورد کند، تعمیر آن ممکن است پرهزینه باشد.

در حالی که تعمیر گیربکس دنده ای معمولاً ارزان‌تر بوده، ممکن است هزینه تعمیر با توجه به عوامل مختلف متفاوت باشد. برای تعمیر این نوع گیربکس‌ها بهتر است با یک متخصص آگاه و با تجربه مشورت کنید تا پس از بررسی علت خرابی، هزینه تعمیر به صورت کامل تعیین شود. برای تهیه قطعات یدکی می‌توانید با کارشناسان پایتخت یدک در تماس باشید تا شما را بیشتر یاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید