متن راهنمای خود را در اینجا اضافه کنید

0912-2981749










09192916051

0912-2981749  |  09192916051

از یک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک چه انتظاری باید داشته باشیم؟

فهرست مطالب

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک

اگر خودرو دارید، چه بخواهید و چه نخواهید، ناچار هستید هر از گاهی خودروی خود را به تعمیرگاه ببرید، تا مشکلات آن را حل کنید. تعمیرگاه‌ها خدمات مختلفی ارائه می‌دهند و می‌توانند مشکل‌گشای شما باشند. تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک می‌تواند خدمات گوناگونی را در اختیار شما بگذارد تا عمر مفید گیربکس خودروی شما چند برابر شود‌. اگر به دنبال متخصصینی هستید که بتوانند به شما کمک کنند تا به بهترین شکل و با کمترین هزینه ممکن گیربکس ‌خودروی خود را تعمیر کنید، حتماً به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک پایتخت یدک سر بزنید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک در اختیارتان قرار دهیم.

تعمیرکاری در حال تعمیر خودرو در تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک
تعمیرگاه‌های گیربکس خدمات متعددی به شما ارائه می‌دهند

تعمیرگاه‌های تخصصی گیربکس اتوماتیک و خدمات آن‌ها

گیربکس خودروی شما چه اتومات و چه دستی باشد، از رفتن به تعمیرگاه بی‌نیاز نیست. این که خودروی خود را به کدام تعمیرگاه ببرید و از تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک چه انتظاری داشته باشید، نکته بسیار مهمی است که نباید به آن بی‌توجه باشید. این مراکز می‌توانند گیربکس Car gearbox را بررسی کرده و مشکلات احتمالی را شناسایی کنند. و درصدد رفع آن برآیند، اما خدماتی که این مراکز در اختیار شما قرار می‌دهند، کدام هستند؟

گیربکس شما را تعمیر می‌کنند

قطعاً این بدیهی‌ترین کاری است که تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک می‌تواند انجام ‌دهد. زمانی که متوجه شدید گیربکس خودروی شما دچار مشکل است، این مراکز اولین گزینه‌ای هستند که ممکن است به ذهنتان برسند. آن‌ها به ‌خوبی می‌توانند مشکل را شناسایی کرده و آن را حل کنند. برخی از این تعمیرگاه‌ها از نظر فنی و تخصص محدودتر هستند. به همین دلیل، برای تشخیص بهتر لازم است به مراکز تخصصی‌تر مراجعه کنید. برخی قسمت‌های گیربکس در دسترس هستند و برای تشخیص و حتی تعویض نیازی به خارج ‌کردن گیربکس از بدنه نیست. این موارد ساده بوده و همه تعمیرکاران قادر به انجام آن هستند. در مقابل، برخی از اجزای گیربکس هستند که تنها پس از خارج‌ شدن کامل این قطعه از بدنه می‌توان آن‌ها را تعمیر کرد و نیاز به تخصص و مهارت بیشتری دارد. به همین دلیل بهتر است حتماً به یک متخصص فنی مراجعه کنید.

باز کردن درب موتور با گیربکس اتوماتیک
تعمیر خودرو با گیربکس اتوماتیک

آیا قطعات گیربکس اتومات شما نیاز به تعویض دارند؟

گاهی نمی‌توان تشخیص داد که مشکل اصلی از کدام قسمت گیربکس است و پس از باز کردن گیربکس متوجه می‌شوید که برخی از قطعات آن فرسوده شده‌اند یا آسیب‌ دیده‌اند و شما باید آن‌ها را تعویض کنید. برای تعویض این قطعات و تعمیر اساسی آن‌ها لازم است تا حتماً گیربکس از خودرو خارج شود؛ بخش‌های آن از یکدیگر جدا شده و با توجه‌ به شرایط آن‌ها، تعویض یا پاک‌سازی شوند. تعویض قطعات گیربکس بیشتر تابع دو عامل زمان و هزینه است. شاید تعویض قطعه در تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک کمی زمان‌بر و گران باشد؛ اما تضمین می‌کند که گیربکس عمر بیشتری خواهد داشت و عملکرد خودرو بهبود پیدا می‌کند. پس حتماً بهتر است با یک‌ متخصص مشورت کنید و نظر او را در این زمینه بخواهید.

تعویض روغن گیربکس در تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک

درست است که انتخاب تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک بسیار مهم است؛ اما از آن مهم‌تر این است که شما نیز در نگهداری گیربکس خودروی خود کوشا باشید. باید روغن خودرو را مرتب تعویض کنید و خود گیربکس را مرتباً بشویید. اگر قسمت‌های داخلی گیربکس آسیب‌ دیده باشند، روغن نیز تخریب می‌شود و این امر آسیب گیربکس را چند برابر می‌کند. این در حالی است که به کمک یک متخصص می‌توانید کاملاً روغن را تخلیه کنید، گیربکس را بشویید و با روغن جدید پر کنید.

قطعات درونی گیربکس اتوماتیک
بازرسی دوره‌ای قطعات گیربکس

بازرسی دوره‎‌‌‌‌ای گیربکس

بهترین متخصصینی که در زمینه تعمیر گیربکس اتومات فعالیت دارند، به ‌خوبی می‌دانند که قبل از هر کاری باید خود گیربکس را کاملاً بررسی کنند و مشکل را تشخیص دهند. شما نیز باید به‌ صورت دوره‌ای و قبل از این که گیربکس شما آسیب جدی ببیند، آن را نزد یک تعمیرکار حرفه‌ای ببرید تا آن را بازرسی کرده و از آسیب شدید آن به دلیل بی توجهی جلوگیری کند.

قطعات گیربکس را تعمیر کنیم یا تعویض؟

انتخاب این گزینه بیشتر به نظر تعمیرکار حرفه‌ای بستگی دارد؛ اما بهتر است تفاوت این دو را با هم بدانید. منظور از تعمیر این است که همان قطعات معیوب گیربکس خودرو مورد بررسی قرار گیرند تا با تعمیر و با حداقل هزینه برای انجام دوباره وظایف خود آماده شوند. این روش مقرون‌به‌صرفه‌تر است؛ اما بستگی به شرایط خاصی دارد و در هر حالتی قابل انجام نیست.

وقتی صحبت از تعویض گیربکس می‌شود، دو گزینه مورد نظر است:

اولین گزینه این است که گیربکس را به قطعات اصلی تقسیم کرده تا قطعات معیوب با نمونه‌های جدید جایگزین شوند. و گزینه دوم به معنی تعویض کامل گیربکس اتومات شما با یک گیربکس جدید است که قطعاً هزینه این مورد از همه موارد دیگر بیشتر خواهد بود. این که شما کدام گزینه را انتخاب کنید، تنها وابسته به هزینه نیست. نظر متخصص و البته شرایط پیچیده خودروی شما نیز می‌توانند تعیین‌کننده اصلی باشند.

چگونه یک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک معتبر پیدا کنیم؟

یافتن تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک که مطمئن باشید و هزینه اضافی روی دست شما نگذارد، همیشه کار آسانی نیست. بهترین شیوه این است که از اطرافیان خود که خودروی اتومات دارند، پرس‌وجو کنید تا تعمیرکار خوبی را بیابید؛ اما اگر کسی نتوانست به شما تعمیرگاه خوبی را معرفی کند، دست‌ به‌ کار شوید و خودتان یک تکنیسین مجرب پیدا کنید.

ظاهر تعمیرگاه حرفه‌ای بسیار مهم است. مدارک و گواهی‌ها را مورد بررسی قرار دهید و قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید. فراموش نکنید که نباید تنها عامل هزینه را مد نظر قرار دهید و در این راه از انتخاب تعمیرگاهی با حداقل یا حداکثر هزینه اجتناب کنید. هزینه بسیار کم می‌تواند نشان‌دهنده نابلدی تعمیرکار باشد و اگر از شما هزینه بسیار زیادی بخواهد، نیز کمی نامعقول است. پس هوشیار باشید و با یک حساب سرانگشتی و کمی پرس‌وجو بهترین گزینه را انتخاب کنید.

تعمیرکاران مجرب در تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک
تعمیرکاران تحصیل کرده و مجرب در تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک پایتخت یدک

سخن آخر

خودروی شما با هر گیربکسی که باشد، ممکن است دچار خرابی شود و نیاز به تعمیر داشته باشد. تلاش کنید که خودروی خود را به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیکی ببرید که هم با خودروهای مدرن آشنایی دارند و هم می‌توانند به ‌سرعت مشکل را تشخیص دهند و آن را حل کنند. در این خصوص می‌توانید به سایت ما سری بزنید و با متخصصین ما مشورت کنید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید